Zadanie nr 8 - "Czym skorupka za młodu..."

postawa 0002

 Inwestując w aktywność fizyczną kształtujemy u dzieci i młodzieży prozdrowotny styl życia, który wniosą w dorosłe życie. Systematyczna aktywność fizyczna zmniejsza bowiem ryzyko chorób zarówno w dzieciństwie ,

jak i w życiu dorosłym.
Instytut Matki i Dziecka 2013r.
 
«««—Kliknij w obrazek
 
Postawa ciała jest cechą charakterystyczną każdego człowieka.
 
Jak można opisać prawidłową postawę ciała:
-głowa ustawiona wprost nad klatką piersiową, biodrami i stopami lub podana nieco ku przodowi;
-klatka piersiowa wysklepiona ku przodowi, przy zachowaniu swobodnego oddychania;
-brzuch lekko wciągnięty lub płaski;
-plecy łagodnie wygięte, przy czym łopatki nie wystają poza linię pośladków;
-ręce i nogi prawidłowo ukształtowane;
-stopy wysklepione.
 
postawa 0005
«««—Kliknij w obrazek
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jak przeprowadzić w prosty sposób badanie postawy u dzieci i młodzieży
 
postawa 0004«««—Kliknij w obrazek
 
Ćwicz w domu
 
Szanowni Rodzice i drodzy uczniowie!
 
   Oczekiwania wobec współczesnego wychowania fizycznego wymagają nowych standardów. Realizacja tego celu zależna jest od połączenia sił nauczyciela wychowania fizycznego i rodziców. Tylko w ramach wspólnych działań możemy w pełni ukształtować u dzieci obyczaj aktywności ruchowej, a tym samym ich troskę o zdrowie w przyszłości.
 
postawa 0006«««—Kliknij w obrazek
 
Co tydzień udostępnię Wam nowy film z ćwiczeniami.
Z propozycji filmowych mogą korzystać wszyscy.
 
Pamiętajcie o zapisie swojej aktywności ruchowej w zeszytach rozwoju.
 
 
Powyższa lekcja realizuje podstawę programową z wychowania fizycznego:
Pierwszy etap edukacyjny klas I-III edukacja wczesnoszkolna.
Osiągnięcia w zakresie utrzymania higieny osobistej i zdrowia. Uczeń:
- przygotowuje we właściwych sytuacjach i w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu
Osiągnięcia w zakresie sprawności motorycznych. Uczeń:
-samodzielnie wykonuje ćwiczenia prowadzące do zapobiegania wadom postawy;
 
Kompetencje społeczne klasy IV-VIII
-identyfikuje swoje mocne strony , budując poczucie własnej wartości , planuje sposoby rozwoju oraz ma świadomość słabych stron nad którymi należy pracować
 
Drugi etap edukacyjny klasa IV.
W zakresie wiedzy uczeń:
-Wymienia cechy prawidłowej postawy ciała
-Opisuje sposób wykonywania poznanych umiejętności ruchowych
W zakresie umiejętności uczeń:
- Wykonuje ćwiczenia wspomagające utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
 
Drugi etap edukacyjny klasa V-VIII
W zakresie wiedzy uczeń:
-wskazuje grupy mięśniowe odpowiedzialne za prawidłową postawę ciała.
W zakresie umiejętności uczeń:
-wykonuje ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy ciała w postawie stojącej , siedzącej i leżeniu oraz w czasie wykonywania różnych codziennych czynności;
-demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
Grażyna Kwiecień