Zadanie nr 10 - Brakuje Ci energii?

teniec 001Kiedy szukamy dla siebie jakiejś formy aktywności,
zwykle zastanawiamy się, co sprawi nam najwięcej radości.
A tak się składa, że taniec… to czysta radość!
Umiejętność tańca od wieków była jedną z tych,
na której naukę stawiano duży nacisk – w przeszłości znajomość standardowych rodzajów tańca była niemal synonimem przynależności do wyższych sfer.
 
 

Taneczna etykieta, czyli jak zachować się na parkiecie
  • Gdy parkiet staje się bardziej zatłoczony, staraj się nieco ograniczyć swoje ruchy i tańczyć mniej przestrzennie.
  • Jeśli zdarzy ci się potrącić kogoś podczas tańca – grzecznie i z uśmiechem go przeproś!
  • Nie wypada odmówić tańca, chyba że jesteś naprawdę zmęczony. Jeśli już komuś odmówiłeś, przyjąć zaproszenie od innej osoby możesz dopiero przy kolejnym utworze. Jeśli obiecasz komuś następny taniec – dotrzymaj obietnicy.
  • Podziękujcie sobie za skończony taniec. UWAGA! Partnerze – nie zostawiaj dziewczyny na środku parkietu, gdy już jest “po wszystkim”. Z uśmiechem odprowadź ją z powrotem. Jeśli bawicie się przy muzyce na żywo, oklaskami podziękuj również kapeli.
A co ze strojem?
Wybierając strój na imprezę, na której nie określono dress codu (zbiór zasad, dotyczących odpowiedniego dopasowania ubioru do okazji), warto wybrać taki, który dobrze wypadnie z większości popularnych tańców.
 
Zadanie na dziś!
Naucz się relaksować dzięki świadomemu oddychaniu brzusznemu. Naprawdę głębokie oddychanie powoduje poprawę samopoczucia i psychiczne odprężenie. Pozwala ono również dotlenić mięśnie. Aby czuć się dobrze fizycznie i psychicznie, wykonuj to ćwiczenie relaksacyjne:
  • Usiądź na podłodze, opierając się o ścianę, lub połóż się na plecach
  • Powoli i głęboko wciągnij powietrze przez nos
  • Połóż dłoń na brzuchu i wypuść powietrze ustami, lekko wciągając brzuch (naciskaj dłonią na brzuch, aby go wciągnąć)
  • Następnie weź wdech przez nos, wypinając wyłącznie brzuch (brzuch się "nadyma")
  • Zrób powolny wydech ustami (wydech jest wolniejszy od wdechu)
  • Powtórz ćwiczenie 3 razy pod rząd
Taniec to jeden ze sposobów, by zachować świetną figurę –
i to niezależnie od wieku.
Chociaż może on nam się kojarzyć tylko z zabawą, to w rzeczywistości zapewnia nam wiele korzyści zdrowotnych. Jeśli szukasz odpowiednich form tanecznych dla siebie skorzystaj z bogatych doświadczeń tanecznych uczniów naszej szkoły i zobacz jak tańczyli.
 
Uczniowie klasy III gimnazjalnej wraz z koleżankami i kolegami
na akademii z okazji 75-lecia szkoły:
teniec 002 polonezteniec 004 skrzypek
  
Na corocznym spotkaniu z okazji Dnia Babci i Dziadka uczniowie gimnazjum zatańczyli Polkę z uczniami najmłodszych klas podstawówki wzbudzając zachwyt i podziw.
teniec 003 polka
 
Duży wkład w popularyzację tańców w naszej szkole wniosły uczennice realizujące projekt gimnazjalny „Roztańczona szkoła”. W ramach projektu wszyscy nauczyliśmy się tańczyć m.in. Chocolate i Makarena. Są to tańce które z powodzeniem możecie wykonać w domu, zapraszając resztę swojej rodziny do wspólnej zabawy.
 
teniec 005 szkolateniec 005 szkola
 2016r.                                                  2017r.
 
Do tworzenia własnych układów tanecznych możecie wykorzystać ekspresję szkolnego zespołu "Niezapominajki", którą obejrzeć można w układzie tanecznym nagranym na konkursie Powiatowego Festiwalu Twórczości Artystycznej. taniec 006 niezapominajkiKliknij w obrazek
 
 Uprawianie dowolnego stylu tanecznego to dobry sposób, w jaki możesz poprawić swoje nawyki. Taniec może pomóc na wiele sposobów. Wszystkie style taneczne są równie skuteczne, a wszystko, co musisz zrobić, to zastanowić się jaki styl muzyki lubisz najbardziej.
 
Pamiętaj, aby ćwiczyć regularnie!
tak, aby taniec rzeczywiście odzwierciedlał się we wszystkich innych aspektach Twojego życia.
 

Powyższa lekcja realizuje podstawę programową z wychowania fizycznego:

Kompetencje społeczne. Uczeń:

-Umie zachować się w trakcie aktywności tanecznej w czasie lekcji w-f oraz innych imprezach tanecznych w szkole lub poza nią, wie, jak zachować się przed tańcem z określoną osobą i po jego zakończeniu, ubiera się w odpowiedni strój na dyskotekę lub zabawę taneczną w szkole.

W zakresie wiedzy. Uczeń:
-
charakteryzuje nowoczesne formy aktywności fizycznej

W zakresie umiejętności. Uczeń:

- wykonuje proste kroki i figury tańców regionalnych i nowoczesnych;

-opracowuje i wykonuje indywidualnie parze lub w zespole dowolny układ tańca z wykorzystaniem elementów nowoczesnych form aktywności fizycznej;

 

Grażyna Kwiecień